BMW
BMW SPECIAL MODELS
BMW 2002 Diana
SLECHTS 200 EXEMPLAREN
BMW SPECIALE MODELLEN
BMW 1600GT
ULTIEM DESIGN
De Glas 1300GT werd vervangen door de BMW 1600GT
BMW SPECIALE MODELLEN
BMW 02 ELEKTRO
BMW TECHNIEK
BAUR, CABRIOLETSPECIALIST
De 2002-serie kent enkele bijzondere uitvoeringen. De Diana-uitvoering is er eentje van. Van de slechts 12 gebouwde Diana uitvoeringen zijn op basis van de 2002 ti, Hubert Hahne een geroemde BMW fabriekscoureur en BMW dealer had voor zijn aanstaande bruid een speciale BMW laten bouwen. BMW vroeg of Hahne een luxe editie op basis van 2002tii te maken. Met ondersteuning van BMW stemde Hahne toe en werd een kleine serie gebouwd door Baur geproduceerd.
Er moet zelfs een versie rond rijden met een 150pk zes cilinder uit de BMW 2500. Elke Diana uitvoering kreeg een andere kleur, geen originele kleur maar speciale lak. Verder werden ze voorzien van een staal schuifdak, Recaro voorstoelen in leer, lichtmetalen wielen, Becker autoradio, speciale meters, elektrische ramen, 5-versnellingsbak, aangepast uitlaatsysteem en ronde dubbele koplampen. (VIN 1690201 - 1690212) 
Foto: BMW 2002 DIANA
Zeldzaam, exclusief en onbetaalbaar de BMW 2002 Diana
IIn 1972, het jaar van de Olympische Spelen in Munchen leverde BMW twee Inka Oranje kleurige 1600-2 voor de openingsceremony en werden tevens ingezet bij de marathon. In samenwerking met Varta en Bosch werd de 1600 voorzien van twaalf accu’s met een gewicht van 350 kg. Deze accu’s gaven de auto een actieradius van 70km met een snelheid van 50km/h.   De 144 volt elektromotor met een vermogen van 32Kw (43pk) wordt op de plek van de versnellingsbak gemonteerd en krijgt een rechtstreekse verbinding met het achter differentieel. De topsnelheid bedroeg ongeveer 100km/h. (de 02 Elektro was een projectauto)
DE EERSTE ELEKTRO VAN BMW
Introductie tijdens de Olympische spelen van München
Aan de Poststrasse in Stuttgart was de carrosseriefabriek Baur gevestigd. De fabriek heeft bestaan van 1910 tot 1999. Voor de tweede wereldoorlog produceerde Baur voornamelijk voor luxe merken zoals Mercedes-Benz, Horch en Maybach. Na de oorlog werkte Baur nauw samen met BMW, zo was Baur verantwoordelijk voor alle Coupe en Cabriolet modellen voor de 700-serie. Met het sportieve karakter dat BMW had moest er ook sportief worden gereden met een cabrio, een volledige open versie niet voldoende stijf was, hiervoor werd een soort Targa-beugel gebruikt. Deze constructie zou een bepalend beeld worden voor de later BMW Baur TC’s. Eind jaren zeventig, begin jaren tachtig bouwde Baur ook de BMW M1 raceauto en de Z1. In 1999 werd Baur overgenomen door IVM Automotive, hier produceert men nu prototypes en auto’s in opdracht, zoals limousines en taxi’s. De oude fabrieken van Baur zijn begin 2004 gesloopt.
Glas GmbH is een Duits bedrijf dat bekend was van ondermeer de Goggomobil, een dwergauto. In 1966 werd Glas GmbH overgenomen door BMW. Het bedrijf was gevestigd in Dingolfing in Zuid- Duitsland. In 1963 werd tijdens de IAA in Frankfurt de Glas 1300GT gepresenteerd, de productie startte pas in maar 1964. De 1300GT was een uitermate sportieve auto, ontworpen door de Italiaanse designer Pietro Frua. Na de overname van BMW ging de Glas 1700GT Coupe door het leven als de BMW 1600GT en werd voorzien vand e motor uit de BMW 1600-2 en werd voorzien van de bekende BMW nieren grille. 
BMW SPECIALE MODELLEN
BMW M535i
BMW Motorsport afdeling, die het M1project min of meer in de mist zag ingaan ging zich herpakken en richtte haar pijlen op de 5-serie (E12). Dat leidde tot de productie van de M535i, deze verkreeg een 218pk sterke 3.5 liter motor, de grootste uit het standaardprogramma van BMW. Bij de motorsport afdeling werd de auto geheel omgebouwd. Van de ruim 220 km per uur snelle toerwagen kreeg al snel de naam wolf in schaapskleren. De M535i moest het modellengamma een boost geven, deze was na 7 productiejaren ingedut. BMW kreeg het voor elkaar om de auto nog enkele jaren in productie te houden. Toch wachtte het publiek op een opvolger, deze kwam in 1980. De motorsport afdeling had inmiddels een goed visitekaartje afgegeven. BMW geloofde in het systeem en de afdeling verkreeg veel roem met nog vele aankomende modellen.